Deprese nebo DEPRESE

Proč se všichni utápíme v depresích? Jsou to vlastně vůbec deprese?


Poslední dobou pořád víc a víc narážím na internetu na téma deprese.

Pořád kolem mě víří, každý den o tom čtu alespoň jeden článek, nebo mi přijde nějaká zpráva od kamarádky, že má depresi, nebo třeba dávají v televizi něco o tom, jak má ta a ta celebrita deprese. Už toho mám dost.

Co se to děje? Svět končí?
možná

Dost ráda bych na tohle znala odpověď. Protože jí neznám. A zajímá mě, proč je na světě tolik utrápených lidí, i když k tomu občas ani nemají důvod. Už mě nebaví, jak musím ze všech stran poslouchat jak je sere tohle, jak je tenhle a tamten nemají rádi a podobně.

Ano, i já mám těhle myšlenek plnou hlavu. Občas se jich nemůžu zbavit a hlodají ve mě tak dlouho, dokud nejsem absolutně zdeptaná a vyčerpaná.
Ale nezatěžuju s tím všechny okolo!
Ano, mám lidi, kterým to řeknu a nevadí mi to, ale ani těm neříkám všechno. Nikdo o mě neví všechno. A já jsem za to ráda.
Protože kdyby o mě někdo všechno věděl, lehce by se mnou mohl manipulovat. A to já nechci. Mám svoje tajemství ráda.

Ono existuje místo, kterému se říká mysl. Já tam trávím asi tak 89% svého času. Prostě sedím, koukám do zdi a přemýšlím.
Jenomže to někteří lidi neumí. Oni to musí všude roztrubovat, jak jsou na tom špatně.
Přitom by stačilo si sednout a chvíli si jenom tak třídit myšlenky do přihrádek. Ty špatné strčit někam dozadu a vytáhnout je až na to bude vhodnější chvíle./pokud někdy bude/
Ale ono to občas nejde no. Občas je těch myšlenek tak moc, že nemůžete myslet na nic jiného, ať se snažíte jak chcete.

A právě tohle je deprese.
Nebo alespoň moje definice deprese. Já jí takhle vidím. Myslím, že už jsem depresi měla hodněkrát, pokud je to ono. Pokud ne, tak je tenhle stav depresi dost podobný.

Opravdu je na světě tolik lidí, kterým hlavou běhají myšlenky typu-

Chci umřít.
Jsem zrůda.
Jsem sama.

Nebo je to jen způsob jak na sebe upoutat pozornost?
možná

1 komentář:

  1. Deprese. Při tomhle slově se mi vybaví tma, samota, beznaděj.
    Myslím si, ale že deprese, ta opravdová, o tu se moc lidí nedělí, a to je právě ten problém, proto mají depresi. "Deprese", která pomine jakmile o ní mají lidi záznam na svém facebookovém profilu je jen způsob, jak upoutat pozornost.

    OdpovědětVymazat